Четвъртото издание на Курса по Социално предприемачество завърши успешно

Въпреки извънредните времена, в които се наложи да живеем, желанието за самоусъвършенстване и нови знания в бъдещите социални предприемачи не изчезна. Курсът по Социално предприемачество към Стопанския факултет на СУ, организиран от Обединени идеи за България и Център „Ринкър“ се проведе онлайн, а дистанционното обучение успя да събере 45 мотивирани присъстващи, които всеки четвъртък в продължение на няколко месеца дискутираха популярни от страната и чужбина казуси, а на изпита, който се проведе тази седмица, се представиха повече от достойно.

Студентите имаха възможност да придобият практически знания и умения, свързани с изграждане, финансиране и управление на социално предприятие. Участниците в курса успяха да научат основните стъпки, предизвикателства и цели във фазите на дизайн, стартиране и скалиране на успешни предприемачески инициативи със социален елемент.

В съдържанието на курса бяха включени и анализи на различни бизнес структури, методи за управление на ресурси, структуриране на екип и добри практики за постигане на устойчивост на предприятието. Практическата насоченост на курса, за сметка на силно ограничена теоретична постановка, бе от основните предимства на предмета, което предразположи и студентите към активно онлайн присъствие.

Гост-лектори бяха нашите приятели от „ClaimCompass“, „Заедно в час“, „Box to remember”, Мирослава Станева, маркетинг експерт с опит в Сладкарници Неделя, Кока Кола и социалното предприятие  Фондация “Изплети топлина”ПараКидс и много други. В допълнение студентите анализираха бизнес моделите на редица международни социални предприятия, сред които Ruby Cup и Danimal.

Какво споделиха нашите студенти:

Станислава, участник в курса: „Като обратна връзка за курса бих искала да кажа, че е наистина много полезен и лекциите и казусите, които давахте бяха много интересни. Досега не сме имали толкова практически насочен курс с дискусии и примери от бизнеса. Поздравления за това, което организациите ОИБ и Ринкър правите за студентите“.

В курса бяха разгледани теми като въведение в социалното предприемачество, генериране и валидиране на идеи, бизнес модел Канвас, източници на капитал и финансово планиране. Студентите активно вземаха участие по време на дискусиите, свързани с маркетинг стратегиите, рисковете пред социалния бизнес, както и техниките за продажби и привличане на клиенти.

Очаквайте подробности за нашите следващи проекти, като повече информация можете да получите както на сайта на ОИБ, така и на нашата фейсбук страница, както и на уебсайта на Център „Ринкър“ и фейсбук страницата им