1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Форумът

3 септември, Софийски университет. Десетки притеснени и развълнувани млади хора кръстосват коридорите на ВУЗ-а, шепнат се въпроси, подхвърлят се книги и брошури, току някой те спре, зададе ти задъхано въпрос и още преди да си успял да му отговориш напълно, е хукнал в обратна посока, защото някой го е извикал поименно с ново питане.

Прочети още...

Ще слушате ли новия "Епизод"?

В кулинарния свят редките и ароматни подправки от екзотични кътчета на планетата правят гозбата истински специална и същевременно типична, както за даден регион, така и за готвача, който майсторски е добавил всяка нужна съставка. Група “Епизод” подправя своите рок-парчета по безсмъртни стихове на Иван Вазов, Христо Ботев, Пейо Яворов и др. с екзотиката на българския фолклор и православното църковно пеене.

Прочети още...

“Аз съм Юстина от Литва и обичам баница!”

"Здравей, България! Как си? Аз съм Юстина от Литва и обичам баница!”. Така започва най-новото видео на Фондация „Идентичност за България“, което цели да покаже България през погледа на чужденците. От баница, през лютеница и кисело мляко, някои от участниците в клипа накрая признават, че обичат и самата България. А именно изграждането на положителен имидж на родината сред чужденците, използвайки контактни и симпатични българи живеещи по целия свят, е основна цел на фондацията.

След няколко години работа по реализацията на вече добре познатите им проекти: Back2BG.com – кариерен сайт, специализиран за българи с образование и опит в чужбина, Форум „Кариера в България. Защо не? – съвместно със сдружение Тук-там и реализиран вече 5 поредни години, и стартиралата пред 10 месеца Инициатива „BG Ambassadors”, екипът насочва усилията си към една по-амбициозна кауза – разпространението на съвременна българска идентичност.

 

Проектът „БГ Идентичност” цели реализация на интересни и иновативни кампании и инициативи в България и чужбина, имащи за цел да разпространят всичко онова, което се крие зад думата България, но пречупена през призмата на новото българско поколение и техните идеи.

Част от слънчевия екип, стоящ зад тези проекти, е и Нуша Спирова. Описва себе си като „целеустремена, пълна с идеи и вярваща в каузите, които защитава“ и споделя, че тази работа й дава възможност да реализира най- смелите си мечти. Тя е от хората, които вършат нещата с такова желание, ентусиазъм и креативност, че понякога си мислиш дали да не използваш името им като синоним на някое от тези качества.

Когато я попитахме какво би пожелала на фондацията си, тя отговаря: „Силата да сбъдва все по-смели идеи и да намира все повече съмишленици“.

Нуша ни споделя и за последния проект, по който работи фондацията, а именно клипчето с усмихнатата Юстина. Казва се „България за другите“ – имиджова кампания, която има за цел да събере забавани, неподправени и вдъхновяващи мнения за България от чужденци по целия свят. И наистина благодарение на посланическата си мрежа са събрани десетки клипчета от Латвия, Франция, Индия, Мексико, Перу, Холандия, Русия, САЩ, Румъния, Италия и други. Финалния клип вече може да бъде гледан в каналите за видео споделяне и социалните мрежи, а неговата тема е „В България обичам…“.

Ще очакваме с нетърпение всички други нови интересни проекти, на които Фондация „Идентичност за България“ ще бъде инициатор. По всичко личи, че ще има приятни изненади, идващи от далечни дестинации или адресирани за други. Както казва Нуша: „Смятам, че моето поколение е талантливо, че е „дете на света“ и че има силата да промени предрасъдъците и негативните мнения за страната ни“. И така стъпка по стъпка, изграждайки позитивния образ на България зад граница, да си докажем и на нас добрите си страни. Защото променяйки другите, променяме и нас самите.

Ключ към добрите каузи

Можеш ли да бъдеш предприемач в гражданския сектор? Трябва ли непременно да създадеш фирма, за да се чувстваш полезен? И доколко думичката „Кауза“ играе роля във всяка гражданска инициатива или организация?

Прочети още...