Пет работилници за най-добри идеи

Категория: Идеите днес

„Ако аз съм човек с влияние, пари и контакти, трябва да можеш да ме убедиш защо идеята ти е важна, как ще я направиш реалност, на кого трябва да помогне”, казва Темелко Дечев от младежката организация Junior Chamber International пред участниците на форума. Пред него дузина ученици, студенти и модератори от различните екипи попиват думите му, но и се включват активно в дискусията „Как да продадем своята идея”.

Това е темата на една от петте практически работилници, организирани за участниците във форума. Целта на занятията е учниците и студентите да излязат от комфортната зона на иначе занимателния „брейнсторминг” и да добият практически умения за работа в екип, дигитален маркетинг, как да финансират проектите си и да валидират своите идеи.

Темелко разказва на участниците в работилницата защо е важно да умеят да разкажат бързо и точно своите идеи и от колко голямо значение е да познават човека, пред когото ще я представят. „Ако знаеш, че инвеститорът има хоби – играта на тенис, можеш да привлечеш вниманието му, като заговориш за това”, добавя своите пет цента по темата модераторът Явор. „Трябва да се питаш постоянно – Защо? Защо? Защо?”, казва пък Темелко и обяснява, че докато подготвя всяка стъпка от своята пич презентация, си задава сам ключовия въпрос.

Да „продадеш” идеята на инвеститор обаче не стига – тя трябва да достигне най-вече до потенциалните клиенти. За тази цел Байчо Георгиев от pCloud и 9 academy подготви работилница за дигитални маркетинг умения. Той разказа за това колко е важно създаването на бранд, дори и да става дума за неправителствена организация, а след това попита участниците какво според тях е маркетинга. Пороят от точни отговори го накара да заключи, че може би участниците в „Идеите – това сме ние 5” нямат нужда от маркетинг ментор. И все пак Байчо имаше какво да добави, особено относно различните етапи от една маркетингова кампания и как да се тестват предварително нагласите на бъдещите клиенти.

Екатерина Василева, в типичен „Заедно в час” маниер, показа с практическо упражнение как човек да различава качествата на различните хора в своя екип. Тя раздели „типовете” колеги, с които може да ни се наложи да работим, на четири, всеки кръстен на една от географските посоки. „Веднъж наясно с това, е много по лесно да се разбере кой с кого може да се сработи, какви проблеми могат да възникнат между различните хора”, каза Катя.

И защото всяка идея се нуждае от валидация и финансиране, за да стане успешна, останалите две лекторки разказаха точно за това. Елица Баракова от Фондация “Помощ за благотворителността в България” разказа детайли от кухнята за писането на проект за грантово финансиране, а Диана Найденова от ОИБ разказа как да валидираме многото си идеи безпристрастно, за да разберем коя е най-постижимата. Остава ни по-малко от ден докато разберем кой от екипите е взел най-много от петте интригуващи работилници и е успял да ги внедри в своя план.

Автор: Мартин Димитров

Фотограф: Кристина Димитрова